Wycieczkowa klasa III

„Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę”

To słowa św. Augustyna, które są również mottem klasy III.

W tym roku szkolnym podróżując poznawaliśmy dalsze i bliższe okolice naszego kraju.

W listopadzie pojechaliśmy do Teatru Groteska w Krakowie na przedstawienie pt „Adonis ma gościa”. Był to wesoły ale i pouczający spektakl o przyjaźni. Później zwiedziliśmy Rynek, Sukiennice, oglądnęliśmy obrazy pod Bramą Floriańską i poszliśmy Do Fabryki Cukierków „Ciuciu”, aby zobaczyć jak wytwarza się cukierki. Było ciekawie i słodko.

Również w listopadzie wybraliśmy się do Krakowa na Wawel, aby zobaczyć komnaty królewskie. Do Krakowa pojechaliśmy autobusem MPK. Sami kupowaliśmy i kasowaliśmy bilety. Dalej pojechaliśmy tramwajem. Aby do niego wsiąść musieliśmy kupić sobie bilety. Nauczyliśmy się obsługiwać biletomat. Na Wawelu najpierw zwiedziliśmy Katedrę podziwiając grobowce naszych królów. Najbardziej podobał nam się grobowiec królowej Jadwigi. Później razem z panią przewodnik poszliśmy zwiedzać komnaty: Salę Senatorską, Pod Orłem, Pod Ptakiem, Salę Tronową, Kaplicę Królewską. W Sali Poselskiej podziwialiśmy na suficie   rzeźby  głów. Pani przewodnik opowiedziała nam ciekawą legendę o gadającej głowie. Bardzo podobały nam się wawelskie arrasy o tematyce biblijnej. Po wyjściu z zamku spacerem przeszliśmy przez Rynek do Dworca Głównego i  wróciliśmy busem do Brzeźnicy, gdzie czekali na nas rodzice. To była bardzo ciekawa wycieczka a najbardziej podobało nam się to, że sami mogliśmy kupować bilety i jechaliśmy tramwajem.

15 IV pojechaliśmy do Krakowa, aby zobaczyć Ołtarz Wita Stwosza w Kościele Mariackim, następnie zwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze a na końcu odwiedziliśmy Filharmonię Krakowską, gdzie wysłuchaliśmy koncertu dla dzieci. To były niezapomniane wrażenia.

31 maja wybraliśmy się do Spichlerza Książki do Brzeźnicy. Pani Wiesia pokazała nam zbiory biblioteczne, nauczyła korzystać z katalogu a na końcu wyświetliła ciekawą prezentację o Gminie Brzeźnica. Dziękujemy jej za gościnę i obiecujemy, że chętnie przyjdziemy jeszcze do Biblioteki.

21 VI pojechaliśmy do Wrocławia. Zobaczyliśmy piękny ogród zoologiczny, na Rynku szukaliśmy wrocławskich krasnali oraz obejrzeliśmy Panoramę Racławicką, która zrobiła na nas ogromne wrażenie. To była długa, ale niezapomniana wycieczka.

22 VI postanowiliśmy pójść do lasu w Marcyporębie, aby odszukać miejsce, gdzie przed wielu laty stał zamek obronny. Pani Wanda Dyrek była naszą przewodniczką. Oprócz tego, że poznaliśmy historię naszej miejscowości mogliśmy zobaczyć piękne krajobrazy.