Klasa III na Wawelu

W listopadzie wybraliśmy się do Krakowa na Wzgórze Wawel, aby zwiedzić Zamek Królewski. Wyruszyliśmy z Brzeźnicy autobusem MPK. Sami kupowaliśmy i kasowaliśmy bilety. Po dotarciu do Łagiewnik, przesialiśmy się do  tramwaju. Po raz kolejny mieliśmy okazję kupowania i kasowania biletów. Tym razem nauczyliśmy się obsługiwać biletomat. Na Wawelu najpierw zwiedziliśmy Katedrę podziwiając grobowce naszych królów. Najbardziej podobał nam się grobowiec królowej Jadwigi. Później razem z panią przewodnik poszliśmy zwiedzać komnaty królewskie: Salę Senatorską, Pod Orłem, Pod Ptakiem, Salę Tronową, Kaplicę Królewską. W Sali Poselskiej podziwialiśmy na suficie rzeźby głów. Pani opowiedziała nam ciekawą legendę o gadającej głowie. Każdy uczeń z wielką ciekawością przyglądał się  wawelskim arrasom o tematyce biblijnej. Po wyjściu z zamku spacerem przeszliśmy ulicą Grodzką do Rynku, a następnie ulicą Floriańską do Dworca Głównego. Wróciliśmy busem do Brzeźnicy, gdzie czekali na nas już rodzice. Mieliśmy okazję zobaczyć najcenniejsze polskie zabytki, ale również nabyliśmy nową umiejętność przydatną w codziennym życiu – kupowania biletów. To była bardzo pouczająca i niezapomniana  wycieczka.